Sunday, December 25, 2011

Aaaaa!!!! Tekanan darah aku rendah!! +__+

Assalamualaikum...
semalam aku pergi ikut mak aku buat rawatan kesihatan dekat Kem Polis tempat mak aku kerja...
aku cek BMI.. nak tau keputusan die ape?? hahaha...segannya nak bagitahu...tak payah tahu la,.. tak penting pon... lepas tu cek glucose dalam darah ok je, 5.9 orang biasa 6-8 tapi aku budak lagi kire ok la... kemudian cek tekanan darah doktor tu buat 2-3 kali sebab bacaan die rendah sangat orang biasa 120/90 tapi aku 78/53!!! hahaha,..aku senyum je bila dengar..mak terkejut jugak la..,, doktor ckp kne excercise atau makan makanan yang boleh tambah darah.. huhuhu,... aku sebenarnya nak cek aku kumpulam darah apa tapi kat situ takde.. nurse cakap dekat kelinik kesihatan boleh cek tapi bila kurun aku nak sesenag lenggang pergi sana cek kumpulan darah aku yang tak berapa nak penting tu?? mak kata nanti kalau ada kempen derma darah boleh cek sebab family aku selalu juga pergi derma darah... oklah sampai sini je post yang ala-ala suspen ni... nanti kalau ada lagi yang menarik aku post wokey?? As salam...

No comments:

Post a Comment